Václav Klement vlastnil nízké kolo, kterému se z anglického „safety“ = bezpečný, říkalo bezpečík. Tenkrát ještě na tvrdých pryžových obručích, ale už s pohonem zadního kola. Měl technické problémy se zakoupeným kolem od firmy Seidel.& Neumann z Ústí (na jeho písemnou žádost v českém jazyce mu odpověděli v němčině, že nerozumí jeho požadavku). To ho rozzlobilo a i když byl knihkupcem , rozhodl se, že bude opravovat jízdní kola. Přes svého známého se sešel s Václavem Laurinem, který do té doby pracoval v Turnově u pana Jana Krause, se kterým se právě nepohodl. Po nezbytných formalitách už jako společníci požádali o stavbu strojnické dílny. Před Štědrým dnem r.1895 se v dílně začalo pracovat a svému kolu dali název Slavia.
Komponenty byly zakoupeny od zahraničních dodavatelů a v dílně se kola kompletovala. Měli výběr ze tří typů, plná pryžová obruč, podušková dutá obruč, nebo s pláštěm značky Continental. Poskytovali dvouletou záruku s plnou výbavou na kola (zvonek, brašničku s nářadím, hustilku). Prodej kol v začátku váznul, museli jsi půjčovat peníze. Pak zkoušeli kola prodávat na splátky bez navýšení a taky díky vydané knize „Příruční kniha pro cyklisty“ (napsal Václav Klement), začali prosperovat. Oba Václavové jako propagátoři cyklistiky pomáhali v r.1896 založit Klub velocpédistů v Mladé Boleslavi. Po úspěchu prodeje kol začátkem roku 1898 koupili pozemek pro výstavbu nové továrny. Již vyráběli 11 vzorů kol ve třech variantách včetně polozávodního kola. Ke konci r.1898 podnikl Václav Klement cestu do Paříže, kde zjistil, že výroba se posunula vpřed a již se vyrábějí motokola i auta. Zakoupil motocyklettu bratří Wernerů a věděl, že tyto motorem poháněné stroje jsou novým směrem technického vývoje.
Tím v jejich továrně ustoupila výroba kol a započala motocyklová éra pro kterou se oba dva okamžitě nadchli. Již následujícího roku 1899 měli sestavené motocyklové stroje, o které ale v Čechách nebyl takový zájem, jaký předpokládali. Proto ihned obchodník Klement podnikl cestu po Evropě. V Německu získal zakázku na koupi 35 kusů motokol a v Anglii na 150 strojů pro obchodníka Hewetsona.
Díky tomuhle výrobnímu i obchodnímu úspěchu definitivně skončila výroba jízdních kol a ve firmě Laurin & Klement započala motocyklová éra, na kterou zanedlouho navázala výroba prvních automobilů.