Od roku 1922 se jízdní kola vyráběla, montovala ve firmě Tripol v nedalekých Rokycanech. Není známo, co vedlo pana Jaroslava Pichnera k výrobě jízdních kol s nápisem na převodníku Šumava, ani lokalita, kde byl počátek jeho dílny.
Dle dochovaných exponátů vyráběl, montoval kola pánská, dámská v cestovním provedení, ale i pánská kola se zesíleným rámem (strong) a kapkovitými blatníky. Všechny jeho kola vynikala precizností a k barevnosti používal černou v kombinaci se žlutou, červenou, zelenou a modrou barvou. Logo své firmy využíval na štítcích (Šumavské kolo-vrchol bezpečnosti) a převodnících kol (Šumava), dále na zvoncích a brašničkách na nářadí. Kooperoval s firmou Tripol H v Rokycanech majitelů p.Swětlika, Kastrupové, Heringa, proto na dodávaných rámech je velké písmeno „H“ a následná čísla označují počet vyrobených rámů kol. Jeho kola se prodávala i v Brně, je pravděpodobná určitá kooperace s Pragou pana J.Křivánka. Jsou dochované fotografie prodejny z klatovského náměstí, dům č.p.168 vedle Měšťanské besedy, ale již může jít i o potomka, nebo někoho z příbuzenstva.
Kromě výše uváděných velocipédů vyráběl a nabízel v r.1938 i motokolo s motorem Sachs 98 umístněném v jednoduchém rámu s pevnou zadní a odpruženou přední vidlicí za 3.600 Kč. Činnost tohoto téměř zapomenutého výrobce šumavských kol a motokol bude předmětem dalšího zkoumání v okresním archivu.