Založení továrny se datuje v r.1922 majiteli ES-KY Cheb p.Swětlikem a p.Kastrupem. Měla sloužit jako montovna velocipédů, cestovních kol ze součástek Esky. Od r.1923 je vytvořena spol.s ručením omezeným (která v roce 1929 se změnila na komanditní společnost) s účastí pana Františka Heringa (1887-1961), původně obchodníka. Přistupuje ihned po prodeji své obchodní firmy v zastoupení prodeje zahraničních kol anglické zbrojovky BSA, rakouské zbrojovky Steyr, chebského Premiér (kola Britania), která montoval a prodával od r.1910. Jeho přáním bylo vyrábět v Rokycanech česká kola.
S pomocí společného kapitálu vystavěli montážní závod. Vznikla společnost Tripol továrna velocipédů Hering s patentovanou ochrannou známkou Tripol H. Montovali se zde cestovní kola pánská, dámská v různých provedeních a postupně i kola polozávodní, závodní, luxusní, speciální, lidová, kola pro hochy a dívky, dopravní i s přívěsným vozíkem, kola dětská i zesílená cestovní (roadster, strong) v niklovaném, chromovaném a později i barevném provedení. Luxusní kola měla leptaný nápis Tripol na rámu i přední vidlici včetně bohatě zdobeného převodníku. Označení sedel, štítků, brašniček bylo samozřejmostí. Ve třicátých létech kooperují s firmou pana Jaroslava Pichnera (kola Šumava) dodávkami rámů s označením ochranné známky „H“. V létech 1928-1932 činila produkce 7.000-8.000 kusů ročně a pracovalo tam 35 zaměstnanců.
Byl i propagátorem motorizmu (v r.1923 si otevřel v Plzni ve Františkánské ulici obchod na prodej automobilů Fiat a v r.1930 představil všechny typy této značky. Do Rokycan se natrvalo navrátil v r.1931.
Neshody a problémy nastávají koncem roku 1933 a ihned v roce 1934 se společnost rozpadá vytvořením dvou samostatných celků, Tripol a Velo-Tudor. Majitelé ES-KY Cheb p.Kastrupa a p.Swětlika (zemřeli v r.1930, resp.1932 zastupují p.A.Kastrupová a W.Swětlik). Pan Hering jim svůj podíl vyplatil a zůstala mu zaregistrovaná ochranní známka Tripol H. Ze zbylých dílů dokončil sestavování kol Tripol a nová jízdní kola od r.1935 mu vyrábí firma Achilles Horní Police v samostatném zvláštním oddělení. Tyto kupuje, dokončují se drobné úpravy a prodává je pod novou značkou Tudor. Rozdělením bývalé společnosti zůstala p.Heringovi původní hala a zaměstnanci se k nově vzniklým firmám rozdělili půl na půl.
Bývalí společníci p.Kastrupová a p.Swětlik postavili novou halu v dnešní Dukelské ulici, pokračovali ve výrobě kol Tripol ze součástek dodávaných z Chebu a stali se významným dodavatelem jízdních kol pro tehdejší československou armádu. Kromě klasického označení na štítku Tripol se vyráběli a prodávali kola s názvem Mercedes, Herkules a od r.1937 i Arsenal. V důsledku rychlého technického vývoje měla firma Tripol zastoupení na trhu i v oblasti motorových kol. Vyráběla je, prodávala s motorem Sachs 98ccm se zesíleným rámem, odpruženou přední vidlicí, bubínkovou brzdou ES-KA a se speciální volnoběžkou Torpedo v temně červené smaltované barvě. Rychlost motokola byla 50 km/h.
Vznik firmy Tudor Rokycany je datovaný r.1933 zaregistrováním ochranné známky Velo-Tudor, zahájení prodeje jízdních kol od r.1935. V r.1936 již probíhá vlastní výroba kol Tudor, vyrobeno cca 5.000 kusů, v r.1939 asi 8.000 ks ročně. V r.1936-1939 jsou zaregistrované nové štítky pro kola Tudor : Ha-ga, HT, Terč, Taba, Radikál, Cleo, Charita, Varta.
Firmy Tripol a Tudor patřily k jedním z velkých výrobců jízdních kol v prvorepublikové době. Za války se výroba utlumila a podřídila válečné výrobě. V poválečné době a provedeném znárodnění byl získaný um využitý při výrobě kol Favorit, kde našlo uplatnění hodně zaměstnanců bývalých firem Tripol a Tudor.